Bali 2014 – Verslag

Op 22-juni-2014 zijn Angela en Erik naar Bali vertrokken op huwelijksreis. Lees hier de gebeurtenissen:

Zo – 22-06-14 Eindhoven – Breda – Schiphol – Jakarta
7:10 We vertrekken vanuit Eindhoven richting Breda. Er zijn werkzaamheden op het traject EHV-DB-UT-AMS, Dus reizen we via EHV-BD-RT-AMS. Na de gebruikelijke uurtjes in de trein en op het vliegveld vertrekt het vliegtuig keurig op tijd.
Het eten in het vliegtuig is prima verzorgd en smaakt ook nog lekker ook (voor vliegtuig voedsel dan). Ook zit er een prima mediaspeler bij elke stoel dus vervelen is er niet bij. Na 2 delen van de Hobbit zijn we zo 7 uur verder. De totale vlucht duurde ruim 13 uur.

Ma – 23-06-14 Jakarta – Denpasar – Lovina
Op het vliegveld van Jakarta kunnen we meteen naar onze volgende gate om ruim een uur te wachten op het boarden van onze vlucht naar Denpasar Bali.
Eenmaal in Denpasar wisselen we nog wat euro’s in Indonesische rupees om en pakken een prepaid taxi. Deze brengt ons voor 700.000rp naar Lovina.
In Lovina verblijven we in Puri Bagus in een huisje aan het strand. Het resort is echt supermooi. De foto’s welke we op internet gezien hadden kloppen ook in werkelijkheid.
Na onze koffer uitgepakt te hebben gaan we even naar het restaurant om wat tours te boeken bij een local die met het resort samenwerkt. (Waarschijnlijk te duur dus, maar erg hoog zijn zijn prijzen niet, dus we doen het ervoor) We besluiten om op woensdag een tour door Lovina en omgeving te maken en om donderdagochtend naar dolfijnen te gaan kijken. De overige dagen gaan we voor het relaxen.
‘S avond eten we in het restaurant van het resort. Heerlijk buiten met de zee op de achtergrond…

Di – 24-06-14 Lovina
Vandaag hebben we flink uitgeslapen. Zo flink dat we het ontbijt gemist hebben. Maar no worries ze hebben ’s middags een prima verzorgde high tea.
Angela laat daarna haar nagels verzorgen in de spa. Een spa zoals je een spa in Bali verwacht!
20140624-215001-78601067.jpgVervolgens gaan we zwemmen en een boekje lezen bij het zwembad.
Na het avondeten gaan we weer te bed. Morgen een stuk drukkere dag!

Wo – 25-06-14 Lovina
De Lovina tour in chronologische volgorde:
1: Waterval in Gitgit
7: Waterval in Munduk
8: Hotsprings in Munduk
9: Boedisten klooster

De tour duurde van 10:00 tot 18:00. We reisde samen met alleen onze chauffeur.

1: Om bij de waterval te komen moesten we eerst een pad ernaartoe volgen. Het liep langzaam naar beneden en tal van kleine winkeltjes (stalletjes) probeerde je iets te verkopen, kruiden, sarongs, kleren, houtsnijwerk of maskers… In het standje “no” liepen we in 1 keer naar de waterval.
De waterval is niet supergroot, maar wel leuk om even in de wind te gaan staan die de waterval veroorzaakt, na de nodige kiekjes gaan we weer verder.
2: Monkey forest is niet meer dan een heleboel apen aan de zijkant van de weg. We stoppen op een parkeerplaats langs de weg en kopen wat pelpinda’s bij een vrouwtje die deze graag aan ons wil slijten.
We voeren de pinda’s 1 voor 1 aan de apen. Tenminste aan de dikste grootste aap dan, want die zorgt er wel voor dat de rest op afstand blijft. Totaal niet agressief overigens. Hij pakt de pinda’s netjes aan. Alleen als je niet snel genoeg was dan pakte die je vinger om vervolgens met zijn andere hand alle pinda’s uit je hand te graaien. De apen hebben geen lange nagels en hele zachte handjes, wel grappig.
3: De tempel staat vooraan in een heel groot meer. Wel leuk is het feit dat deze tempel op het briefje van 50.000 rp staat (ongeveer €3,33). Ook hier maken we wat mooie foto’s met onze neuwe groothoeklens (superblij mee!) en gaan weer verder.
4: Nog een keer naar de apen langs de weg. Hier voeren we ons restantje pinda’s op en door…
5: Op deze hoge plek kan je 2 meren tussen de bergen in goed zien. Het is een tipisch kodak momentje (Nikon momentje in ons geval).
6: We lunchen even in een restaurantje hoog langs de doorgaande weg in de bergen. Angela neemt Gado Gado en Erik een Aussie burger.
7: Eigelijk stond deze waterval niet op ons programma, maar aangezien we op loopafstand waren konden we er moeilijk niet naartoe gaan. Deze was ook zeker de moeite waard. We moesten eerst een 500m steil pad aflopen, maar dan had je ook wat.
Een hoge mooie waterval midden tussen een hoop groen. De klim terug was behoorlijk pittig en zorgde ervoor dat icm het eten van net ervoor dat Angela’s buik het er allemaal even niet meer mee eens was. Niets ernstigs, maar wel even naar… Gelukkig is dit gedurende de dag wel snel veel beter geworden.
8: Ff zwemmen! Een mooi bad met natuurlijk warm water. Hier hebben we even lekker in gedipt en gezwommen, wel was het behoorlijk smerig water door de gele afzetting van de rotsen (het badwater zelf was troebel blauw). We hebben ons dan ook flink kunnen douchen daarna.
9: een boedistische tempel op een mooie rustige plek hoog in de bergen. Een plek waar gemediteerd kon worden. We hebben even rondgelopen en wat kiekjes gemaakt.
Dit was de tour rondom Lovina.
’s Avonds zijn we bij een klein (wel heel modern) resort gaan eten (A: Asperge krabsoep & Pizza, E: loempiaatjes & Nasi goreng). Na het eten zijn we nog even buiten op ons resort op een kazebo gaan liggen, maar na 2 x in slaap te zijn gekukeld gaan we maar in ons eigen bedje slapen.

Do – 26-06-14 Lovina
Om 5 uur staan we op om dolfijnen te gaan kijken. Met een bootje van lokale makelaardij gaan we de zee op. Na een uur en 15 minuten sluiten we ons bij misschien wel 60 bootjes aan. De zee is groot genoeg dus geen probleem. Al snel spotten we een paar dolfijnen en dan weer een paar en dan weer… Als laatste zien we een groepje van ongeveer 8 dolfijnen.
We vinden het echt een beetje magische vissen. Heel gracieus glijden ze door het water, ze laten zich een keer of 2/3 zien en dan zijn ze weer even weg…
Rond 8:30 zijn we weer op het resort en duiken meteen op het ontbijt af. Omnomnom! De kok die een eitje bakt zoals je hem wil hebben staat al te wachten.
Goed! Buikjes vol en verder met… Uuhhh niksen! Heerlijk!
Vandaag de rest van de dag wat zwemmen, fruit drankjes drinken aan het water en van het zonnetje genieten.
Heerlijk gedoucht in onze buiten douche en daarna zijn we net buiten het resort gaan eten in een heel mooi restaurantje welke helemaal met bamboe en kunst is aangekleed. Net voor het eten daar hebben we ons transport (en tour onderweg) met A-Leo geregeld.
A-Leo is een klein winkeltje van een kleine familie naast het resort. Zij regelen eigenlijk dezelfde uitstapjes en taxi service als het resort, maar dan een stuk goedkoper. Ze bieden als je ze ziet meteen gratis koffie, thee, koud water en kleine banaantjes aan. Ze zijn super aardig en doen graag zaken met de touristen. We zijn blij om hen ontmoet te hebben, ondanks dat we betalende klanten zijn, heten ze je zo prettig welkom dat je ook graag zaken met ze doet. Ze zijn eerlijk over dat ze commissie kunnen krijgen bij winkeltjes als je er met hen mee naartoe gaat, maar wat vooral fijn is is dat je niet perse aan een vast programma vastzit.

Vr – 27-06-14 Lovina
Woehoew, vandaag weer een dagje relaxen. Ontbijten, zwemmen, lunch aan het zwembad (friet met Satesaus). Foto’s gemaakt van het resort, wederom in het bamboe restaurant gegeten en even koffie bij A-Leo gedronken. A-Leo is overigens een samenvoeging van de 2 namen van de kinderen van de eigenaars. Koffers alvast gedeeltelijk ingepakt en slapen…

Za – 28-06-14 Lovina – Ubud
We pakken onze koffers, checken uit en precies om 10 uur zoals we afgesproken hadden komt de man van A-Leo ons oppikken. We rijden aan, maar drinken na 50 meter bij hun winkeltje eerst nog koffie met de vrouw en hun oudste dochter erbij. Anastasia (de dochter) gaat met papa en ons mee naar onze volgende bestemming: Ubud.
Eerst bezoeken we de oude hoofdstad van Bali: Singaradja. We lopen hier over een markt en bezoeken een chinese tempel. De Nederlandse invloeden zijn hier nog terug te vinden in overvloed. Veel Nederlandse woorden, een haven aangelegd door de Nederlanders en zelfs in de Chinese Tempel hangen oude schermerlampen zoals deze vroeger bij onze ouders ook hingen. 3 ijzeren krul siersels met een glazen kap erboven en een lamp in het midden. De gids in de tempel spreekt ook alle toeristische Nederlandse teksten.
Onderweg gaan we nog naar de op 1 na grootste tempel van Bali kijken en stoppen voor lunch bij Batur lake. We eten in een groot buffet restaurant tegen een berg welke over het kratermeer uitkijkt.
Heerlijk Indonesisch eten en vers fruit.
Vervolgens stoppen we bij een koffieplantage waar ze Arabica en Robusta hebben staan, maar ook mandarijen, chilipepers, kaneelbomen en Cacao wordt er verbouwd. Een mooi pad door de plantage maakt het tot een ware attractie. We proeven er 9 soorten koffie en thee, en worden (uiteraard) automatisch door een winkeltje heen geloodst. Het was de stop zeker waard.
Rond 18:00 arriveren we in Ubud. Hier maken we nog een foto van een heel mooi rijstterras
en rijden dan door naar ons resort. We nemen afscheid van de eigenaar van A-Leo (onze chauffeur) en zijn dochtertje Anastasia.
Grappig, dit resort heeft geen Lobby/receptie. Wel worden we keurig ontvangen en worden onze koffers direct naar onze villa gebracht.
De villa is voorzien van prive zwembad, badkuip, buitendouche, ligstoelen met uitzicht over een bosrijke omgeving/jungle. Een rivier loopt langs de villa een meter of 15 naar beneden. Echt een prachtig resort. (Om te googlen: Villa Semana, Ubud). We gaan nog even wat snacken, want echt honger hebben we niet meer, en dan slapen, want we zijn beide wederom erg moe van de reis en alle indrukken van onderweg.

Zo – 29-06-14 Ubud
Relaxdagje nummer 4… We staan op ons gemakje op en gaan ontbijten, we kunnen ons ontbijt bestellen zoals we willen. Plots komt er een aardige man op een mountainbike aangesnelt. Hij weet dat we uit Nederland komen en we hebben meteen wel een soort klik met de beste man. Het blijkt de eigenaar van het resort te zijn. Hij verteld hoe hij veel geld verdiend met het kopen van lokale kunst en deze in Singapore te verkopen. Hij nodigt ons uit om samen met hem te gaan fietsen. Dit lijkt ons erg leuk en we spreken af om dit op dinsdagochtend 7:30 te gaan doen.
Na ons ontbijt wandelen we even naar de rivier beneden en kijken alvast even waat de Spa van het villapark is.
Weer terug in onze villa ontvangen we een mailtje van onze fotograaf, met een selectie van alle foto’s van de bruiloft. Wowie, zijn we daar even blij mee!!! We bestellen wat lunch in onze villa en gaan ’s middags even zwemmen in ons eigen zwembad.
Het water is behoorlijk fris, maar even erin dan gaat het prima.
Om 17:00 begint onze spa behandeling, sun kissed.
De spa begint met een relaxt voetenbadje, vervolgens mogen we door naar de wrapping. We liggen op grote lakens en worden met een behoorlijk pittig kruidenmengsel ingesmeerd. Aha, vandaar Sun-kissed. Nondeju, alsof je hele lichaam in de fik staat. Gelukkig went het ook snel en vervolgd er een kalmerende behandeling. Na de zonnezoen mogen we even alle kruiden eraf douchen en gezellig samen in een bloemenbad. Superromantisch in deze omgeving in zo’n bad net naast een kabbelend riviertje. Daarna krijgen we nog een massage van ongeveer een uur.
’s Avonds hebben we in het restaurant van het resort gegeten en slapen maar weer.

Ma – 30-07-14 Ubud
’s Nachts hebben we op de ipad soort van het voetbal streaming kunnen volgen. En daarna brak voor Erik de hel los. Voedselvergiftiging of buikgriep, wat het ook is, alles komt eruit.
Angela (zuster muppet) heeft de hele dag voor Erik gezorgd die op zijn beurt de hele dag heeft versleten op droog brood en leeft op het toilet en in bed…
Angela zwemt tussendoor een rondje in ons zwembadje, leest een boek en geniet van de rust bij de villa.

Di – 01-07-14 Ubud
’s Ochtends voelt Erik zich een stuk beter. In ieder geval goed genoeg om Ubud centrum te gaan verkennen. Na het ontbijt heeft Erik de rest van de dag wel behoorlijke buikpijn, maar we kunnen toch tot ’s avonds op pad.
We pakken de shuttle-service na ons ontbijt om 11:00. De chauffeur dropt ons voor Ubud Palace. Ubud Palace ziet er in eerste instantie net zo uit als alle gemmideld grotere tempels, maar we hebben geluk. Het is heel rustig op de publieke binnenplaats en zien dat voor elke ingang “no entrance” staat. Een medewerker van het complex wenkt ons en we mogen met zijn 2en toch een poort door. We komen opnieuw op een binnenplaats, maar dan die van de koninklijke familie. De familie woont hier nog steeds en is ook thuis, maar we krijgen ze niet te zien. Wel alle mooie pracht en praal, zoals een zitje om thee te drinken, verschillende beelden en veel goud. Toch even mooi mee kunnen pikken.
Vervolgens gaan we richting Monkey forest via monkey forest road. Onderweg drinken we nog wat in een cafe en maken we gebruik van het toilet, wat gezien Erik’s conditie nog steeds hard nodig is. We doen heel rustig aan en gaan verder naar het bos.
In Monkey Forest zitten ongeveer 539 Balinese makaken.
Ze zien er heel vriendelijk uit (tenzij ze hun tanden laten zien). We lachen om een paar Fransen die even dachten weg te komen door bananen in hun rugzak te verstoppen. Ze werden achterna gezeten totdat de bananen toch maar snel allemaal tegelijk afgegeven werden. Het bos heeft op een korte afstand grote hoogteverschillen en ziet eruit als in een Indiana Jones film. Echt heel mooi! Na de nodige kiekjes lopen we weer terug richting Ubud Palace. 300 meter verderop is een kunst museum. In het museum hangt oude maar ook redelijk recente Balinese kunst. Hier maken we ook nog even handig gebruik van het (uiterst schone) toilet.
Na het museum kopen we kaartjes voor een dans en muziek voorstelling in een Lotus tuin van het waterpalace.
We eten ons diner in het lotus cafe en gaan dan naar de de voorstelling.
Balinese muzikanten timmeren flink op de xilofoons los en verschillende groepen danseressen laten traditionele Balinese dans zien. Het moet 1 lang verhaal voorstellen dachten we, maar waar het over ging hadden we geen idee van.
Om 20:30 is de show afgelopen en om 21:00 komt de shuttle-service ons ook weer oppikken, ideaal.

Wo – 02-07-14 Ubud – Seminyak
Na het ontbijt worden we opgepikt door onze chauffeur richting Seminyak. We maken er weer tegelijk een tour van. We starten bij een olifantenpark. Hier maken we een rit op een olifant en kijken naar een show.

De show zit erg goed in elkaar. Ook is er een baby olifantje. Moeder en baby gaan net in bad als we er zijn. Heel leuk om te zien. Het baby olifantje is alles nog een beetje aan het ontdekken.
Na het olifantenpark gaan we naar de Gunung Kawi tempel. Deze is anders als andere. We moeten eerst ruim 300 treden naar beneden lopen en zien vervolgens megagrote beelden uitgehakt in 2 rotswanden. Er tussenin loopt water en staan grote bomen. Wederom een Indiana Jones beleving. Helaas moeten we ook weer 300 treden terug omhoog, met deze temperaturen en vochtigheid is dat een flinke workout!
Onze chauffeur neemt ons mee naar een (achteraf) heel slecht restaurant. Het ligt aan een heel mooi uitzicht over rijstvelden en we kunnen op een Gazebo eten, maar het eten liet te wensen over. Ach, je kan ook niet alles hebben. We gaan nog naar een houtbewerkers dorp, een schildersdorp en een zilversmiddorp waar Angela alleen een paar oorbelletjes koopt. Inmiddels is het al 17:30 dus rijden we naar Seminyak. Rond 19:00 komen we daar aan en nemen afscheid van onze superaardige chauffeur. Het was een oud opa’tje uit de buurt van Ubud. Hij wist veel over Bali en had ook de nodige tips over Seminyak.
We zijn blij dat we weer in een hotel zijn, want hoewel Erik bijna beter is, is nu Angela behoorlijk ziek (waarschijnlijk van het eten in het restaurant die middag). Het is wel een mooi hotel en we hebben echt een supermooie en vooral grote suite. Bloemen liggen in het bad en op Bed en we werden trouwens ook met een bloemenkrans ontvangen in het hotel.
We kijken nog een filmpje en gaan dan tukken.

Do – 03-07-14 Seminyak
We voelen ons beide ok. Angela nog iets minder, maar het had slechter gekunt. We gaan rond 10:00 ontbijten. Het ontbijtbuffet is hier dikke prima. Ook is er genoeg westers eten, zodat onze lichamen even wat rust krijgen qua eten.
Om 11:00 worden er 110 baby zeeschildpadjes losgelaten op het strand. We mogen er beide ook eentje uitzetten. Heel leuk om mee te maken dit. De schilpadjes zijn uit eieren gekomen welke op het strand voor het hotel zijn gelegd.
Na deze mooie ervaring gaan we terug naar onze suite. Angela gaat nog even wat slapen en Erik typt even de website bij. Intussen heeft Erik ook de warmwaterkraan aangezet om samen in bad te kunnen. Na ongeveer 3 uur is het bad bijna vol. Er staat niet echt veel druk op de waterleiding en we hebben ook een heel groot rond (stenen) bad, met tv. We bestellen nog even een kleine lunch op onze kamer en gaan dan lekker the Voice America en een filmpje zitten kijken vanuit bad. Omdat het kan zeg maar…
Rond een uur of 19:00 gaan we de straat in Seminyak even verkennen om wat te gaan eten en wat rond te kijken hier. We gaan eten bij Wacko Burger Cafe. De eigenaar is een Belg. Tja de wereld is zo klein… Na het eten lopen we nog even door een kleine markt op het plein voor de eettent en daarna over de drukke restaurantstraat om te kijken waar we wellicht nog eens wat willen gaan eten.

Vr – 04-07-14 Seminyak
Eerst even lekker ontbijten. Vervolgens zijn we gaan Shoppen in Kuta. 45 minuten met de taxi door het drukke verkeer komen we bij een heel luxe winkelcentrum uit. Alle winkels zijn über westers (Boss, Versace, Swarovski) dus dat was niet echt ons idee van leuk shoppen op Bali. We wandelen de route van onze taxi terug, want we hebben wel veel leuke winkeltjes voorbij zien komen. Gelukkig slagen we zelf met wat leuke kleren. Ook pakken we een snack bij de Mac, omdat het kan.
Na een aantal uur vinden onze voetjes het wel genoeg geweest en we pakken een taxi terug. We laten ons net een paar honderd meter voor ons hotel afzetten. Daar hadden we ook nog een paar winkeltjes gezien waar we nog even naartoe wilden.
Na het shoppen kleden we ons netjes aan en gaan heerlijk uiteten bij een mooi restaurant in de buurt, Townhouse. Het is een gallery/restaurant. Het eten wordt er zorgvuldig klaargemaakt en onze serveerder is een heel jong en klein grappig mannetje.
Na het eten gaan we nog even een cocktail drinken in een club. De club heet Alibi en ziet er heel mooi uit. Het wordt er totaal niet druk dus de club zal zijn beste tijd wel hebben gehad. Wij genieten van de beats van de dj en ons drankje. Daarna gaan we terug naar ons hotel met de taxi.

Za – 05-07-14 Seminyak
We staan heel vroeg op. We ontbijten om 8:30 en liggen om 9:30 heerlijk op een Gazebo welke aan de ene kant in het gras ligt en de andere kant in het zwembad… Even genieten van het weer en lekker niksen.
’s Avonds gaan we bij een grieks restaurant eten, Mokinos. Erik had zin in Sushi, maar Angela zag dat het bij de Griek erg druk was, wat meestal een goed teken is. En dat is het hier ook. Het eten is erg smaakvol en goed bereid.
Na het eten wilde we eigenlijk op stap gaan, maar we zijn allebei zo gaar dat we er voor kiezen om op tijd te gaan slapen.

Zo – 06-07-14 Seminyak
Nederland-Costa Rica! Om 3:55 worden we wakker van de wekker. Erik pakt de ipad om het voetbal te kijken. Helaas werkt de livestream niet mee en besluiten we na 15 minuten om maar naar beneden te gaan. In het hotel hebben ze 1 ruimte ingericht met een beamer voor het voetbal. We zijn de enige, maar dat mag de pret niet drukken.
Een paar personeelsleden komt af en aan ook meekijken. Gelukkig wint het Nederlands elftal de penaltyronde.
Inmiddels is het bijna 7:00. Het ontbijt begon al om 6:30 dus we gaan hop meteen naar het ontbijt. Hier kan Erik alsnog aan de sushi.
Na het ontbijt gaan we weer een dagje relaxen op de gazebo. Het is prima toeven op bali met de zee en de hoge golven op de achtergrond. Erik heeft vooral bijgeslapen op de Gazebo en Angela heeft lekker een rondje gezwommen en foto’s gemaakt en gelezen. Ook onze lunch hebben we hier genuttigd. In de middag zijn we lekker film gaan kijken vanuit ons bad met zicht op zee… Heerlijk relaxen!
’s Avonds zijn we uit gaan eten bij La Lucchiola. Het beste Italiaanse restaurant aan de zee. Dit hebben we ons tenminste door meerdere personen laten vertellen (vanuit thuis en Bali). En… Inderdaad! Het eten was echt superlekker en je kan mooi de zonsondergang bekijken vanuit het restaurant (1e verdieping).

Ma – 07-07-14 Seminyak
Vandaag meer op het programma. Na het ontbijt gaan we eerst nog even naar een paar winkeltjes welke ’s avonds steeds al dicht waren. We kopen uiteindelijk niks, het was toch niet waar we op hoopte.
Om 14:00 komt een chauffeur ons oppikken om naar de Tana Lot tempel te gaan. Het is de tempel voor het water. Hij ligt op een rots omringd door water. De golven zijn hier behoorlijk hoog. Om dichtbij foto’s te maken moeten we dus ook goed oppassen dat we niet nat worden of meegesleurd worden in de zee. Een lifeguard houdt iedereen nauw in de gaten.
Vanuit de tempel gaan we helemaal naar de andere kant van Seminyak, naar Jimbaran Bay. Hier wordt overal verse vis verkocht in de restaurants. Zo vers dat je ze zelf uit de bassins uit mag gaan zoeken als ze nog zwemmen en kruipen. We kiezen voor 1 lobster en 1 red snapper. Samen met wat heerlijk cocktails genieten we van ons eten en de zonsondergang met de voetjes in het strandzand.

Di – 08-07-14 Seminyak – Denpasar – Jakarta – Schiphol
Vandaag is het checkout dag. Eerst nog 1 keer ontbijt in The Seminyak en dan koffers inpakken. Om 12:00 zijn we uitgecheckt. Ons vliegtuig vertrekt pas om 21:50 dus we hebben nog een dag. Terwijl we even op de shuttle van het hotel wachten, worden we onverwacht uitgenodigd voor een Balinese kookworkshop van het hotel. Allebei vinden we dit meteen leuk dus hopla, 5 minuten later krijgen we in het restaurant (als enige) uitleg over het maken van Sate Lilit. De kok heeft alles al ver voorbereid dus we hoeven niet al te veel te doen, maar het is wel leuk om de satetje, de groenten en het bijgerechtje te mogen maken. Aangezien het de eerste keer is dat e dit doen worden er veel foto’s gemaakt. We hebben ons email adres achtergelaten, dus we zijn benieuwd of we die nog te zien krijgen.
Direct na het koken vertrekken we alsnog met de shuttle naar Legian voor wat shoppen.
Rond 17:00 lopen we lekker origineel naar de Mc Donald’s voor wat über western eten. Daarna pakken we de taxi om ons naar het hotel te laten brengen om ons nog wat op te frissen. Dit mogen we doen in de ruimte van de spa. Vervolgens vertrekken we naar het vliegveld… Dag Bali…

Wo – 09-06-14 Schiphol – Eindhoven
Na 2 vluchten zijn we dan weer in Nederland. Om 9:30 is ons vliegtuig geland. Vervolgens hebben we de trein van 10:30 via Utrecht naar Eindhoven.
Het is een hele mooie reis geweest. Benieuwd naar de foto’s? Geef ons een telefoontje of e-mail 🙂